Vraagjes aan dancing me

• Juul

Oh dat klinkt allemaal wel goed. De theorievakken zijn ook wel in orde zo te horen. Misschien een stomme vraag maar wat houden pilates en ckd precies in?

Het lijkt me ook wel ontzettend zwaar, na een schooldag ben je zeker helemaal uitgeput..! Maarja je moet er wat voor over hebben om danseres te worden :)

groetjes

• Dancing me

CDK is creatief danskunstenaarsschap, je leert dan om zelf dansen te maken. Je krijgt dat ook op de opstapcursus. We krijgen het het volgende blok (over 3 weken). Pilates lijkt nog het meeste op yoga, maar waar yoga met name gericht is op ontspannning, is pilates meer gericht op het sterker en langer maken van je spieren, waar door je wel hele sterke spieren krijgt maar je ziet dat niet (geen bodybuilders effect), verder is het ook goed voor lenigheid. Het zijn allemaal oefeningen waarmee je al je spieren traint.

• danseresje

heey allemaal,

k wou vragen of iemand ms al een keer auditie heeft gedaan in tilburg. bij factorium.

en k wou vragen of iemand mij kan vertellen wat de bewegingsauditie precies inhoudt,waar letten ze op?

hopelijk dat iemand reageert.

groetjes,

danseresje

• Maeve

Hey danseresje..

Ik zag dat je op 2 topics reageerde met een vraag.. Misschien kun je dan beter een eigen topic aanmaken..

Ik kan je niet vertellen hoe een auditie bij het factorium eruit ziet.. Maar ik kan je wel vertellen over mijn eigen ervaringen bij de auditie voor docent dans. Ze letten niet alleen op je kunnen. Natuurlijk moet je niet de stijfste plank zijn die maar bestaat, maar je hoeft ook echt niet in alle bochten te kunnen gaan liggen.

Verder letten ze op hoeveel je nog kan leren, een beetje naar je achtergrond, en naar je uitstraling en motivatie. Het is dus belangrijk dat je doorgaat en niet laat merken als er iets niet lukt.. Wat ik deed op mijn auditie was lachen als het niet lukte, maar wel proberen. Ze wijzen je niet meteen af als je niet goed bent op een gebied. Ikzelf had bijvoorbeeld nog geen klassiek ballet gedaan, toch erdoorheen gekomen. Het maakt niet uit hoeveel ervaring je hebt, zolang je maar geen leek bent. Bij mij in de klas varieren de ervaringsjaren in dans van 2 jaar tot 20 jaar (de oudste van de klas is 27 en danst sinds haar 7e). Ik zit op een ervaring van 16 jaar. (ben op mijn 4e begonnen) maar heb alleen maar jazz gehad (met een deel show).. Tijdens je opleiding krijg je kansen genoeg om je te gaan ontwikkelen op andere vakgebieden. Als ik naar jouw ervaring kijk denk ik dat hij vrij breed is. Daar kun je dus een eind mee komen. Je hoeft ook niet per definitie een perfect figuur te hebben, maar een echte ‘vetklep’ (sorry dat ik het zo oneerbiedig zeg) moet je ook niet zijn. Fysieke beperkingen zijn ook vaak geen probleem, ze moeten je alleen niet dramatisch belemmeren. Als ik naar mezelf kijk heb ik ook een beperking. Ik heb geen diepe plié, en dan bedoel ik écht niet!!! Dat is iets lastigs maar toch kun je ermee dansen. Dus het feit dat je geen split of spagaat kunt maken, dat hoeft geen probleem te zijn. Je kunt die spieren namelijk ook oprekken, net zoals ik mijn kuiten altijd moet oprekken.

Ik weet niet wat het factorium precies inhoudt, maar als het iets met kunst is, komt de opleiding waarschijnlijk in het gebouw van de dansacademie en conservatorium terecht. We hebben namelijk een giga aanbouw gekregen.

Verder moet je gewoon jezelf blijven en onthouden dat iedereen nerveus is, niemand weet namelijk of ie aangenomen wordt..

Oja, en geniet!!!!!!!!!

Dat is ook heel belangrijk!!!!

Veel succes en ik hoor wel wat het geworden is.. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel!

x Maeve