Academisch opgeleid??

• Maeve

Je moet het wel echt invullen Marjolein!! De audities zitten altijd snel vol!! Ik stond al op een wachtlijst voor auditie, en ik heb het formulier in februari op de post gedaan!! Dus zo snel mogelijk inschrijven!!!

Wat jammer Ginny dat het niet goed ging!! Ik heb ook problemen met het op kamers zitten, ben er ook zwaar over na aan het denken om weer terug naar huis te gaan (Het enige nadeel, elke dag ruim 1.5 uur heen en 1.5 uur terug reizen). Gelukkig gaat het met mij wel goed op school.. Daar ben ik blij om. Van wie had jij les Ginny??

x Maeve

• Ginny

mw Fisher (klassiek), Dagmar Hoorn (jazz), Ymme Dahlberg (jazz + jazztheorie), Helène Barten (modern, choreografie en improvisatie), , Stella Vermeulen (dansexpressie), men. Grbic (of zoiets: muziektheorie), Anna-Bonnie Bakker (o.a. stage) en nog een 3-tal heren voor anatomie, dansgeschiedenis en kunstgeschiedenis (men. Vaess?????, kwam uit België, gaf wel leuk les) en een dame voor folklore wiens naam ik ook niet meer weet (Carry ofzo???).

Volgens mij was dat het. Oh ja, ik weet ook nog 2 pianisten: Joep voor klassiek en Marijke voor modern en voor stage hadden we ook een aardige meneer met bruin haar en volgens mij een baard, maar dat weet ik niet meer helemaal zeker.

Ik heb gehoord dat mw. Fisher (helaas) en Ymme Dahlberg inmiddels geen les meer geven, van de rest weet ik het niet.

• Maeve

Fisher zit in haar laatste jaar nu (geloof ik). Die geeft nog les aan mijn parallelklas.. Dagmar is inmiddels wel gestopt met lesgeven sinds 2 maanden ofzo..

Ik heb nu les van: John Wisman(klassiek) Lenneke van Schie (modern) Carla Dekkers (Jazz & Pilates) Wieneke van Breukelen en Stella Vermeulen (beiden dansexpressie) Aly Bols (internationaal) Tijn Vaes, Rina Barbier (Cultuur en Dansgeschiedenis) Eddy Bequart (CDK) Dagmar Hoorn (Amd en Communicatie.. Ook heeft zij de taak van Mieke Wouters nu overgenomen sinds een paar maanden)

Wij zouden ook folklore krijgen van Carry Bokhoven, maar zij kon niet op onze ingeroosterde tijd komen… Helaas..

Hoe lang geleden heb je op de academie gezeten, want ik vraag me af hoeveel van deze docenten je kent..en wie je graag mocht en wie minder…

x Maeve

• Maeve

Oja, natuurlijk hebben we ook nog ons aller Anna-Bonnie, waarmee ik minder amused ben… :-S

Haha, voor de rest vind ik de docenten echt wel goed allemaal (nouja bijna allemaal dan..) xx Maeve

• kelly

hallo,

op tot 15 Maart kun je inschrijven voor de auditie op het MBO Dans in Haarlem, ik weet het is een MBO maar de lessen zijn precies hetzelfde.

Ik zit nu in het eerste jaar en had ook maar een klassieke ervaring van 1 jaar. Ik heb dit jaar nu al zoveel geleerd, het is gewoon onvoorstelbaar.

Je kunt eventueel kijken op www.novacollege.nl onder Cios of op www.mbodans.nl

Gewoon proberen je kunt niet genoeg Audities doen !!!!

As Zaterdag is er in haarlem een open dag ( 26 Febr.) Het is weliswaar wat kort dag maar misschien wel erg leuk om te kijken ….

Succes,

Groetjes Kelly

• Ginny

Ik heb er maar 1 jaar gezeten en dat is ook al vrij lang terug, namelijk in 1996/1997.

Van degenen die jij opnoemde, heb ik er dus van een aantal les gehad. Ik vond mw Fisher, Dagmar Hoorn, Stella Vermeulen, Tijn Vaes aardig en ook Anna-Bonnie. Zij woont heel toevallig bij mij in de buurt en ik kon weleens met haar meerijden als we toevallig een vrije dag hadden.

Ik ken Aly Bols en Eddy Bequart wel van gezicht maar heb nooit les van ze gehad.

Ik vond Carry minder aardig en ik was ook niet zo dol op Mieke Wouters, maar ik was vooral niet zo blij met Ymme Dahlberg, maar die geeft (gelukkig voor jou) dus geen les meer. Ik werd heel zenuwachtig van haar; ze vond je fantastisch of verschrikkelijk, maar dat kon per minuut verschillen. Als je bij jazztheorie maar opschreef wat haar mening was, dan kreeg je een goed cijfer. Ik had altijd het idee dat ze niet helemaal spoorde (of helemaal niet?).

• Marjolein

Hoi Kelly!

Jammergenoeg moet ik morgen stage lopen, anders was ik even een kijkje gaan nemen, woon namelijk vlakbij Haarlem!

Is mbo dans een strenge opleiding, op wat voor manier wordt er lesgegeven?

• D.A.

Nou, ik zit nog op de middelbare school en doe de schakelklas op de Rotterdamse Dansacademie. Ik ben momenteel druk bezig met auditeren voor alle moderne dansopleidingen in Nederland, voor docent en uitvoerend. Ik ben nog nergens aangenomen, maar heb ook nog niet veel audities gehad. Nou ja, we zullen zien.

Groetjes,

D.A.

• Dancing me

Hoi D.A.

In welke klas zit je van de schakelklas (1 of 2)? Waar heb je al auditie gedaan en waar ga je nog auditie doen? Ik heb al bij docent in Amsterdam auditie gedaan en voor uitvoerend in Arnhem en nog in Tilburg voor allebei.

• D.A.

Hey Dancing me,

Misschien kennen we elkaar dan ondertussen wel! Ik zit in schakel 2, en de audities die ik al gedaan heb zijn in Arnhem (4/5 maart - uitvoerend, 12 maart - docent), Amsterdam (18 maart - docent, 1/2/9 april - uitvoerend) en Rotterdam (29/31 maart - beide). En ik moet ook nog in Tilburg (22 april - beide) en de tweede selectie van docent (14 april).

Als ik die lijst zie is de kans dat we elkaar al hebben gezien best groot, geloof ik.

O ja: mijn echte naam is Pauline :)

Liefs,