Heb 1 jaar in Tilburg gezeten (docent klassiek, jazz), maar bleek na dat 1e jaar niet goed genoeg om de opleiding te kunnen voortzetten.
Ben daarna weer als amateur gaan dansen en doe dat tot op heden met heel veel plezier en ben behoorlijk fanatiek. Ik doe nu klassiek, jazz, tapdans en stijldansen met vriend. Ik durf ook rustig te zeggen dat ik me na dat jaar academie heel goed heb ontwikkeld en nu op een aantal punten zelfs beter dans dan toen. Al is het natuurlijk niet zo goed als iemand die een academie heeft afgerond, maar dat geeft niet.
Ik vond het jaar in Tilburg zwaar vanwege het feit dat ik voor het eerst van mijn leven op kamers woonde en doordat het niet goed (genoeg) ging op school. Ben daardoor ook een hele poos vrij onzeker geweest over mijn danskwaliteiten (of was het andersom?) en daardoor ook wel in mijn dagelijks leven.
De fysieke belasting vond ik vrij goed te doen, maar dat was wellicht anders geworden als ik in latere jaren was terecht gekomen. Ik vond het regelmatige rooster, ook al was het elke dag tot vrij laat (eind middag of begin avond), juist heel prettig; heel rustgevend voor een chaotische geest als de mijne. Ik moet er wel bij zeggen dat wij in dat jaar geen voorstellingen hebben gedaan en ik dus niet 's avonds of in weekenden nog extra hoefde te repeteren en dat scheelt natuurlijk heel veel.