Elastiekje in balletschoen naaien

  • Jeanne

    Toen ik mijn balletschoenen ontving kreeg ik er losse elastiekjes bij. Hoe kun je deze het beste bevestigen? Gewoon door het leer heen naaien? of bestaat er een standaard techniek voor. Ik heb op het internet gezocht, maar niets gevonden.

    misschien dat jullie tips hebben?

    Groetjes Jeanne

  • iris

    hallo Jeanne

    Dit is heel makkelijk om te doen !

    De achterkant van je schoen moet je naar binnen vouwen.

    Op het punt waar het uiteinde eindigt zet je een streepje neer,

    Op deze plek moet je het stiekje vastzetten, eerst aan een kant doen, (licht naar boven wijzend) en dan even aantrekken en het stiekje over je voet halen, en aan de andere kant op de plek waar je dan terechtkomt weer een streepje zetten.

    Dan die kant vastzetten.

    Je kunt het beste gewoon naald en draad gebruiken en ze dan doorhalen op het punt waar je eigen schoen een naad heeft. Zo beschadig je het leer niet en gaan je schoenen langer mee.

    Hoop dat het zo duidelijk is

    groetjes iris

  • Lara

    Hoe moet je die “lintjes” in je Pointes naaien???Ge moet ze zo nog in 4 knippen ,toch??Want bij mij is da 1 lang lint moet er ze allemaal even lang zijn of nie???

  • Tayra

    Je moet de achterkant van het schoentje plat omvouwen naar de binnenkant en dan doe je aan beidehoeken een uiteinde van het elastiek. Je kunt dit doen met flosdraad dat is erg stevig. Normaal naaidraad knapt snel.