balletles voor kinderen in Leeuwarden

• Benit

mijn dochter heeft al jaren balletles van martine goedegebuure ,en er zijn weinig leraressen te vinden die zo goed les geven als zij.

Ze wil wel discipline in de les ,maar ik ben van menig dat dit bij ballet hoort.

Vele leerlingen zijn dan ook al beroepsdanser in binnen en buitenland.

een geweldige lerares. Groetjes Benita.henriette schreef:

>

> Nou we hebben het geprobeerd hoor de balletles. en onze

> dochter vond het heel erg leuk.

> Maarja, de les voor 4 en 5 jarigen is van half 5 tot half 6.

> We hebben nog twee kleinere kindjes, die het niet trekken om

> om kwart voor vier te vertrekken naar Leeuwarden om pas om

> kwart over 6 weer thuis te zijn.

> helaas, onze dochter vond het heel leuk.

> Zaterdagochtend 10 uur zou een beter tijdstip zijn of op een

> middag dat ze vrij zijn……

> Misschien over een paar jaar weer eens kijken.

> Peuter en Kleuterballet is ook wat anders dan gewoon ballet

> voor 6 jaar en ouder.

> Bedankt voor alle tips,

> Henriette

• jeanet kaya

Ben afgelopen maandag met mijn dochtertje geweest, op dit moment is er niet een peuter groepje wat ik erg jammer vind, misschien zijn er meer mensen die hun kind op ballet willen hebben. 'Çagla wordt 26 november drie jaar. Ik wacht nu tot Mrtine mij belt wanneer er voldoende aanmeldingen zijn voor een peutergroep. En anders probeer ik het na haar verjaardag weer. Ze deed nu niet echt mee maar was later thuis wel enthousiast, heb met haar afgesproken dat ze er heen mag wanneer er een peutergroep is of wanneer ze drie is. Vond het erg leuk. En ja Martine is streng maar ik vond dat juist goed.

groetjes jeanet

• Fennie

Hallo Mensen,

Ik ben een moeder van een dochter van 6 jaar.

Mijn dochter wil heel erg graag op ballet.

Ik heb alles al afgezocht maar ik kan niks vinden.

En ik heb alles al geprobeerd om op google te vinden maar helaas,

het is me niet gelukt.. Als u een ballet school in Leeuwarden weet

zou u het mij dan zo snel mogelijk willen melden ?

Groetjes Fennie

• jeanet

De Balletschool die ik heb bezocht heet balletschool martine en zit in de sacramentsstraat 24 te leeuwarden haar nummer is 0613238745.

groetjes jeanet

• marjo

Het is wel een jaar geleden dat dit berichtje op het forum staat maar toch ben ik zo vrij om nog even te reageren. Vooral omdat ik uit de reacties begrijp dat velen op dit forum niet weten wat een Balletschool van de Royal Academy of Dance inhoudt.

De prijs van deze lessen is absoluut niet hoog. 4 uur per week kost bij ons voor een heel jaar 756 euro (dat is dus voor 10 maanden). Dit betreft overigens ook een school die les geeft volgens het principe van de Royal Academy of Dance (RAD).

Dat een Royal Academy of Dance school in Italië bestaat, is heel logisch omdat dit niet met het land zelf te maken heeft maar vooral met het lessysteem wat op deze school wordt gegegeven.

De Royal Academy of Dance (RAD) is in London opgericht in 1920 door een kleine groep beroemde Europese dansers zoals Phyllis Bedells uit Engeland, Adeline Genée uit Denemarken, Tamara Karsavina uit Rusland, Lucia Cormani uit Italie en Eduard Espinoza uit Frankrijk. Ook de naam van Margot Fonteyn is onlosmakelijk met de Royal Academy of Dance in Londen verbonden.

Inmiddels is het een organisatie die wereldwijd opereert met als doel de kennis, het begrip en de beoefening van dans internationaal te ontwikkelen en promoten. Elk jaar volgen meer dan 250.000 kinderen en jongeren klassieke balletlessen volgens het systeem van de RAD. Zij krijgen les van door de academie opgeleide docenten.

De Academy vindt professionele training van klassiek ballet aan jonge kinderen van vitaal belang. Het onderwijssysteem is ontwikkeld met heel veel zorg. Kinderen leren dans door verschillende opeenvolgende niveaus te volgen. Hierbij wordt nooit meer van een jong lichaam gevraagd dan het aan kan. De RAD heeft drie verschillende onderwijsprogramma's in klassiek ballet. Twee daarvan geven leerlingen de mogelijkheid examen te doen: Graded Examinations in Dance en Vocational Examinations in Dance. Er is ook een programma dat kinderen kunnen volgen, waarbij zij geen examen hoeven af te leggen; de zogenaamde Presentation Classes. Deze drie zijn ontwikkeld om de ontwikkelingen en prestaties van kinderen en jongeren te kunnen beoordelen.

De Graded Examiniations in Dance syllabus bestaat uit de Pre primary en de Primary voor de allerkleinsten. Daarna volgen Grade 1 tot en met Grade 5. Vervolgens kunnen jongeren de Higher Grades volgen: Grade 6 tot en met Grade 8 Award.

Het dansonderwijsprogramma Vocational Examation in Dance is ontwikkeld voor studenten die serieus verder willen met klassiek ballet. Misschien met de bedoeling docent of danser(es) te worden of een ander dansgerelateerd beroep te kiezen. De opeenvolgende niveaus zijn: Intermediate foundation, Intermediate, Advanced foundation, Advanced 1 en Advanced 2. Na het behalen van het Intermediate examen kan een student instromen in de Teacherscourse van de Royal Academy of Dance met de bedoeling om een erkend diploma balletpedagoog te behalen.

Ook in Nederland zijn er een aantal scholen die verbonden zijn aan de Royal Academy of Dance en waar door gediplomeerd balletpedagoges les wordt gegeven volgens het systeem.

Voor meer informatie over de RAD

www.rad.org.uk

www.rad.lu

• marjo

Hallo Henriette,

Het is wel een jaar geleden dat jij reageerde op een berichtje op het balletforum betreffende een vraag over de prijs van balletlessen op in school in Italië (Royal Academy of Dance) maar ik ben toch zo vrij om nog even te reageren. Vooral omdat ik uit je reactie begrijp dat je geen idee wat dat voor een school is: Een Royal Academy of Dance balletschool in Italië?

De Royal Academy of Dance (RAD) is in London opgericht in 1920 door een kleine groep beroemde Europese dansers zoals Phyllis Bedells uit Engeland, Adeline Genée uit Denemarken, Tamara Karsavina uit Rusland, Lucia Cormani uit Italie en Eduard Espinoza uit Frankrijk. Ook de naam van Margot Fonteyn is onlosmakelijk met de Royal Academy of Dance in Londen verbonden.

Inmiddels is het een organisatie die wereldwijd opereert met als doel de kennis, het begrip en de beoefening van dans internationaal te ontwikkelen en promoten. Elk jaar volgen meer dan 250.000 kinderen en jongeren klassieke balletlessen volgens het systeem van de RAD. Zij krijgen les van door de academie opgeleide docenten.

De Academy vindt professionele training van klassiek ballet aan jonge kinderen van vitaal belang. Het onderwijssysteem is ontwikkeld met heel veel zorg. Kinderen leren dans door verschillende opeenvolgende niveaus te volgen. Hierbij wordt nooit meer van een jong lichaam gevraagd dan het aan kan. De RAD heeft drie verschillende onderwijsprogramma's in klassiek ballet. Twee daarvan geven leerlingen de mogelijkheid examen te doen: Graded Examinations in Dance en Vocational Examinations in Dance. Er is ook een programma dat kinderen kunnen volgen, waarbij zij geen examen hoeven af te leggen; de zogenaamde Presentation Classes. Deze drie zijn ontwikkeld om de ontwikkelingen en prestaties van kinderen en jongeren te kunnen beoordelen.

De Graded Examiniations in Dance syllabus bestaat uit de Pre primary en de Primary voor de allerkleinsten. Daarna volgen Grade 1 tot en met Grade 5. Vervolgens kunnen jongeren de Higher Grades volgen: Grade 6 tot en met Grade 8 Award.

Het dansonderwijsprogramma Vocational Examation in Dance is ontwikkeld voor studenten die serieus verder willen met klassiek ballet. Misschien met de bedoeling docent of danser(es) te worden of een ander dansgerelateerd beroep te kiezen. De opeenvolgende niveaus zijn: Intermediate foundation, Intermediate, Advanced foundation, Advanced 1 en Advanced 2. Na het behalen van het Intermediate examen kan een student instromen in de Teacherscourse van de Royal Academy of Dance met de bedoeling om een erkend diploma balletpedagoog te behalen.

Ook in Nederland zijn er een aantal scholen die verbonden zijn aan de Royal Academy of Dance en waar door gediplomeerd balletpedagoges les wordt gegeven volgens het systeem.

Voor meer informatie over de RAD

www.rad.org.uk (internationaal)

www.rad.lu (nederland, belgië en luxemburg)

Groetjes,

Marjo

• balletschool leeuwarden

op de eerste maandag in maart 2009 starten wij met een peuterklas ballet voor kinderen v.a 2 1/2 jaar.Om 16.00 uur In de sacramentsstraat 24

leeuwarden .Info 0613238745.

groetjes martine goedegebuure balletschool leeuwarden

• Balletschool Leeuwarden

Balletschool Leeuwarden is gevestigd in een nieuw onderkomen met een prachtige balletzaal.

de lessen worden iedere donderdag gegeven in het gebouw van Kunst Wurk Wisserdwinger 1

Peuterles om 16.00 uur,klassiekballet v.a 5 jaar 16.45 uur ,klassiekballet v.a 8 jaar 17.45 uur

en volwassenen om 19.15 uur.

Kom gratis een les proberen

Voor opgave bel 0613238745

• balletschool Leeuwarden

Balletschool Leeuwarden is verhuisd naar en mooie locatie.

U kunt ons nu vinden in het gebouw van Keunstwurk aan de Wissesdwinger 1 te Leeuwarden

We hebben een mooie grote balletzaal en een mooie kleedkamer ,de moeders kunnen een kopje koffie drinken als ze op hun kinderen wachten.Ook ballet voor volwassenen en peuters van 2 1/2 jaar.Voor informatie kunt u ons bellen 0613238745

• Balletschool Leeuwarden

Balletschool Leeuwarden.

peuterballet v.a 2 1/2 jaar

klassiek ballet v.a 5 jaar

klassiekballet voor volwassenen.

Informatie:0613238745