Priveles Spitzen / Klassiek Ballet

• Tjang-Shi

Dag allemaal,

ik sluit me helemaal aan bij Danielle. Waarom reageren jullie zo?! Je kent de andere persoon helemaal niet, leest 1 berichtje maar staat wel direct klaar om je felle kritiek te uiten… Dat Samantha op deze site een bericht achterlaat, betekend dat ze wil leren dansen en dan doen jullie zo tegen haar. Ik ben het er natuurlijk wel mee eens dat ze niet zelfstandig op spitzen moet staan. Ik heb zelf ook op spitzen gestaan en dat vergt idd veel tijd moeite energie etc. Maar dat geeft je nog niet het recht om zo tegen iemand uit te vallen. Volgens mij is Samantha ook niet de enige bij wie dit is gebeurt, en is het al eerder voorgekomen op deze site. Als je niets nuttigs te melden hebt, laat dan gewoon géén bericht achter. Hier help je deze mensen niet mee. Ik hoop dat Samantha inmiddels een goede plek heeft gevonden waar ze kan leren dansen wel of niet op spitzen!

• Conny

Hallo een late reactie….. volgens mij heb ik gelezen dat op Samantha's balletschool alleen voor de selectie spitzenles werd gegeven!

Zegt dat niet genoeg voor Samantha!

Dat is niet kattig bedoeld…

• Pauline de Vos

Beste Samantha,

Je bent nooit te oud om te leren, dus neem er rustig je tijd voor.

Ik word eerdaags 46 jaar, heb sinds mijn 6e balletles en ben er tien jaar uit geweest, terwijl ik twee kinderen heb gekregen. Afgelopen voorjaar stond ik voor het eerst ‘los’ op spitsen, ik kon het vroeger niet geleerd krijgen, dus ik heb ze meer dan dertig jaar niet meer aangekeken.

Echter afgelopen juni gaf ik een solo op spitzen in de schouwburg van onze hoofdstad in de Dordogne.

Mijn advies is dat je je moet concentreren op je eigen gevoel, lichamelijk en mentaal. Oefenen en zelfverzekerd worden, maar het ook niet te ingewikkeld maken. Spitzen is over het algemeen gewoon te leren, en in mijn opinie vordert je leervermogen naarmate je ouder wordt en je je lichaam beter leert kennen.

Goede begeleiding is onderdaad onontbeerlijk, maar als je niet dag in dag uit gekke dingen staat te doen op spitzen, zal je je voeten ook niet snel beschadigen.

Gewoon rustig beginnen, thuis op een houten plank je enkels en voeten trainen en vooral genieten van je verworvenheden.

Ik wens je veel plezier!

Hartelijke groeten,

Pauline de Vos

• eline

Hallo

Ik heb je reactie gelezen en het lijkt me een fantastisch idee want ik doe al een hele tij op spitzen dansen.

meel mij maar even dan kunnen we er verder op uitkijken ik hoor van je

elineSamantha schreef:

>

> Hallo allemaal..

>

> Langere tijd doe ik al aan klassiek ballet.. Ik zou graag ook

> Spitzen willen leren. Ik heb wel al spitzen en sta er ook af

> en toe op.. Maar ik zou graag door iemand geholpen willen

> worden. Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen met het

> verbeteren van klassiek ballet en zo nu en dan kunnen helpen

> met Spitzen..

>

> Ik ben niet per see op zoek naar een dansdocent. Een student

> van bijvoorbeeld een dansopleiding lijkt me ook ideaal of

> iemand die goed gevorderd is. Natuurlijk staat er een

> vergoeding tegenover. Daar kunnen we het altijd over hebben

> vanzelfsprekend!

>

> Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

>

> Groetjes,

> Samantha

• Dansfreak

Hallo,

Ik zal je eerlijk zeggen dat ik zelf dansen helemaal geweldig vindt. Ik woon ook in het zuiden en kan je vertellen dat er een vakopleiding dans is in Maastricht dit kun je bij je middelbare school doen. Zoek het even op bij google. Ik zit er zelf ook op en vindt het heel leuk en je kunt er ook nog iets mee bereiken. Im heb een beetje het zelfde als jou ik heb ook spitzen op deze spitzen mag ik eigenlijk nog niet dansen maar ik heb het wel een paar keer gedaan. Maar ben ermee gestopt omdat ik wist dat ik er misschien nog niet klaar voor ben ondanks ik al meer dan 8 jaar op klassiek en modern ballet zit. En ze werden toch te klein ze hangen nu netjes op een hangertje in mijn kamer. Gelukkig gaan we over een tijdje samen met de hele groep op spitzen. Ik hoop dat ik je heb geholpen en dat je anders ook iets leuks en goeds hebt gevonden, een tip; ga naar geen amateur school.

Groetjes,

iemand die je wou helpen!eline schreef:

>

> Hallo

>

> Ik heb je reactie gelezen en het lijkt me een fantastisch

> idee want ik doe al een hele tij op spitzen dansen.

> meel mij maar even dan kunnen we er verder op uitkijken ik

> hoor van je

> elineSamantha schreef:

> >

> > Hallo allemaal..

> >

> > Langere tijd doe ik al aan klassiek ballet.. Ik zou graag ook

> > Spitzen willen leren. Ik heb wel al spitzen en sta er ook af

> > en toe op.. Maar ik zou graag door iemand geholpen willen

> > worden. Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen met het

> > verbeteren van klassiek ballet en zo nu en dan kunnen helpen

> > met Spitzen..