Priveles Spitzen / Klassiek Ballet

• Samantha

Hallo allemaal..

Langere tijd doe ik al aan klassiek ballet.. Ik zou graag ook Spitzen willen leren. Ik heb wel al spitzen en sta er ook af en toe op.. Maar ik zou graag door iemand geholpen willen worden. Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen met het verbeteren van klassiek ballet en zo nu en dan kunnen helpen met Spitzen..

Ik ben niet per see op zoek naar een dansdocent. Een student van bijvoorbeeld een dansopleiding lijkt me ook ideaal of iemand die goed gevorderd is. Natuurlijk staat er een vergoeding tegenover. Daar kunnen we het altijd over hebben vanzelfsprekend!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groetjes,

Samantha

• conny

wacht even dit snap ik niet je doet al een tijdje aan klassiekballet…. waar doe je dit dan toch op een balletschool! Wordt daar dan geen spitzen les gegeven?

• Samantha

Jahwel.. maar bij ons op de dansschool wordt er bijna alleen spitzen gedaan door de selectie.. Ik wil wat meer tijd eerlijk gezegd.. en wil me daar niet bijvoegen.. Daarom ben ik op zoek naar een alternatief..

• Danssuus

Ik snap niet dat je al spitzen hebt en er ook op staat zonder professionele begeleiding. Daar kun je je voeten voor altijd mee verpesten!

Ik zou maar niet meer op spitzen staan voor je iemand hebt die je ermee kan helpen. Vind je plan zowiezo een beetje vreemd want het leren dansen op spitzen leer je op een goede balletschool!

Sorry hoor, je moet helemaal zelf weten of je je voeten verpest, maar ik vind dit een nogal naief idee!

• conny

Ik zou zeggen dans gewoon lekker door op je balletschoentjes…het is sowiezo een ramp om te zien amateurs op spitzen!

• Samantha

Owkay.. Ik doe al ongeveer 6 jaar klassiek.. Dus ik snap het probleem ook niet zo.. Maar het is vrij moeilijk ook omdat ik in het zuiden van Nederland woon.. Ik zou graag naar Amsterdam / Rotterdam gaan maar dat kan gewoon weg niet..

Misschien als ik wat ouder ben dat het beter is..

• conny

sorry hoe oud ben je dan?gewoon genieten van je les en dat is het!

• Danssuus

Ook al woon je in Amsterdam dan nog krijg je alleen spitzenles als je goed genoeg bent, meerdere klassieke lessen in de week volgt, je voeten goed zijn etc.

Nogmaals: NIET ZELF DOEN!!!!

• kelly

zelf doen is indd geen goed idee, ik zou op zoek gaan naar een andere balletschool, die goed aangeschreven staat, zij kunnen je dan vertellen of je wel klaar bent voor spitzen. Ik begrijp dat je het graag wilt leren, ik wilde het ook en leerde het pas in het tweede jaar van de academie, het is dus echt belangrijk dat je goed les krijgt je hebt er niets aan als je over een aantal jaar helemaal niet meer kunt dansen. Er zijn dus niet veel alternatieven. Nogmaals het is heel belangrijk om NIET zelf aan de slag te gaan, waar woon je precies, ik woon ook in het zuiden, misschien kan ik je helpen aan een goede balletschool !

Groetjes Kelly

• Danielle Valk-Bakker

Ik kan me een beetje druk maken om jullie felle en kattige reacties op het hele spitzenverhaal. Zo'n meisje wil meer dat is toch alleen maar goed. Kan er niet iets milder gereageerd worden en eerst naar de feiten worden gevraagd? En dan uit te halen als blijkt dat ze niet goed bezig is. Ik ben benieuwd of Samantha al wat verder is gekomen en of ze nog plezier heeft in het dansen. Dit soort reacties werken soms zo demotiverend…..