spitzenles voor jongens

• JP

Ik ben op zoek naar een balletschool of balletdocent(e) die mij les kan geven om uiteindelijk ook op spitzen te kunnen dansen.

Wie kan mij informatie geven?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

O ja. Ik woon in de omgeving van Den Haag en Delft.

JP

• dennis

ehhh volgens mij is dat er niet alleen ballarinas doen aan spitzen les

• Ginny

In balletstukken wordt er idd alleen door de ballerina's op spitzen gedanst, maar dat betekent niet dat een jongen het niet zou kunnen leren. Ik heb zelf van 1 jongen gehoord die op spitzen kan dansen, maar die moest het op zijn opleiding doen om sterkere voeten te krijgen.

Het is, volgens mij, voor jongens vaak wel wat moeilijker doordat ze hun voeten vaak wat minder ver kunnen wegstrekken (minder soepel) en daardoor minder makkelijk recht op de spitz kunnen staan. Bovendien weet ik niet tot welke maat (zowel lengte als breedte) er spitzen gemaakt worden.

Ik denk dat je gewoon even moet informeren bij een balletschool bij jou in de buurt (gouden gids!!) of je spitzles kan volgen.

N.b. je kan pas op spitzen leren dansen als je lijf sterk genoeg en je ballettechniek goed genoeg is!!! Dansen op spitzen is namelijk heel zwaar voor je lijf en moet daarom op een verantwoorde manier aangepakt worden om (ernstige) blessures te vookomen.

Dus, als je nog weinig danservaring hebt, doe het dan (nog) niet!!

• kelly

hallo JP,

je zou in delft kunnen informeren bij balletschool flexible in de singelstraat daar word namelijk aparte spitzen les gegeven, Het is natuurlijk wel belangrijk dat je al aan klassiek hebt gedaan !

het telefoon nummer is 015 21 20 919

succes verder,

Kelly

• jeroen

Er zijn ook jongens die op spitzen dansen. Ik ga na de zomer op spitzen dansen. Mijn spitzen heb ik besteld bij sansha in Parijs. De link is toegevoegd. http://paris.sansha.com/servlet/ParisStore?action=viewmodel&model=3&msg=0&special=no

Spitzen zijn zeker te koop tot maat 44 (zelfs in het roze)