Ik ben op zoek naar een balletschool of balletdocent(e) die mij les kan geven om uiteindelijk ook op spitzen te kunnen dansen.
Wie kan mij informatie geven?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
O ja. Ik woon in de omgeving van Den Haag en Delft.
JP
In balletstukken wordt er idd alleen door de ballerina's op spitzen gedanst, maar dat betekent niet dat een jongen het niet zou kunnen leren. Ik heb zelf van 1 jongen gehoord die op spitzen kan dansen, maar die moest het op zijn opleiding doen om sterkere voeten te krijgen.
Het is, volgens mij, voor jongens vaak wel wat moeilijker doordat ze hun voeten vaak wat minder ver kunnen wegstrekken (minder soepel) en daardoor minder makkelijk recht op de spitz kunnen staan. Bovendien weet ik niet tot welke maat (zowel lengte als breedte) er spitzen gemaakt worden.
Ik denk dat je gewoon even moet informeren bij een balletschool bij jou in de buurt (gouden gids!!) of je spitzles kan volgen.
N.b. je kan pas op spitzen leren dansen als je lijf sterk genoeg en je ballettechniek goed genoeg is!!! Dansen op spitzen is namelijk heel zwaar voor je lijf en moet daarom op een verantwoorde manier aangepakt worden om (ernstige) blessures te vookomen.
Dus, als je nog weinig danservaring hebt, doe het dan (nog) niet!!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?