hoi ik ben 34 jaar oud en wil graag op klassiekballet maar ben ik niet te oud voor ballet?het lijkt me zo leuk om te doen maar ik durfde al die tijd niet omdat mijn vrienden dat raar vinden.help!!!!!!!!!!!!!!!!
Je bent nooit te oud om te genieten van dans!
Ik weet het, dat is een beetje een vaag antwoord. Ik zal het toelichten:
Ik denk dat je niet te oud bent om ballet als hobby op te pakken (mijn oma van 93 met rollator zou ik het wel afraden ;-)). Hou er wel rekening mee dat je nieuwe dingen het makkelijkst leert als je kind bent, dus het kan zijn dat het wat langer duurt voordat je bepaalde bewegingen en houdingen onder de knie hebt. Als je eerder een bepaalde dansvorm hebt gedaan, dan gaat het makkelijker. Ik heb gezien dat ook mensen die geturnd hebben of een vechtsport beoefenen waarbij veel beenactie is (b.v. karate, kempo, ji jitsu, kapoeira) een voordeel hebben. Dit omdat ze al gewend zijn om gecontroleerde bewegingen uit te oefenen en vaak ook vrij soepel zijn.
Maar, of het nou makkelijk of moeizaam gaat, ballet is gewoon heerlijk om te doen (oké, ik ben een klein beetje bevooroordeeld)!
Ik ken meer mensen die het pas op latere leeftijd hebben opgepakt en dat gaat prima. Ballet is ook een hobby die je tot op hoge leeftijd kan uitoefenen, juist door die gecontroleerde bewegingen, ik ken zelfs iemand van 77 die het nog wekelijks doet.
Dus, ga ervoor!!!
Veel plezier!
Het ligt er ook heel erg aan op welk niveau je het wilt doen…
en net zoals alles, het is zo moeilijk als je het zelf maakt… een goede leraares schat haar leerlingen in en weet wat ze kunnen doen en wat niet… natuurlijk is het niet verstandig als je in een groep van zestienjarige gaat, maar er zijn altijd groepen met ongeveer de zelfde leeftijd als de jouwe
en zodra je voelt dat het niet meer gaat stop je of neem je even pauze, blijf luisteren naar je lichaam en doe wat je wilt, want niks moet..
veel plezier
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?