Ballet

• Polly

Ik vind ballet toch zo iets stoms…je gaat je kind daar toch niet op doen??

Zet je kinderen op een echte sport ipv zo zweverig laten dansen…..

• Mary

ben het niet met je mening eens, kinderen die op ballet zitten trainen hun uithoudingsvermogen, lenigheid, kracht, muzikaliteit etc. Ballet is kei en kei en kei hard werken. En als je ballet zo stom vindt, waarom kom je dan op deze site als ik zo vrij mag zijn..?

• Maeve

Dat vraag ik me dus ook eens af!! Maar goed, het is in ieder geval wetenschappelijk bewezen dat ballet een van de zwaarste sporten is (al wordt het vaak niet als sport gezien). En het draagt - meer dan welke sport dan ook - bij aan meer belangrijke aspecten van de ontwikkeling van het kind…

zo dan. Gegroet, Maeve (toekomstig professioneel danseres)

• kelly

ik ben het met beide bovenstaande dames eens, ballet is een mooie dans, is goed voor veel dingen bijv coordintaie en uithoudingsvermogen.

Bovendien vind ik dat kinderen zelf de kans moeten krijgen om te kiezen… niet waar ?

groetjes Kelly ( toekomstig professioneel danseres )

• D.A.

1. Het lijkt me logisch dat het kind dat zelf mag beslissen.

2. Ballet is geen sport, maar een kunstvorm.

3. Ballet vormt daarnaast een zeer goede basis als je andere dansvormen wil gaan uitoefenen.

Dit, plus datgene wat de dames hiervoor al hebben gepost over uithoudingsvermogen, houding etc.

Groetjes,

D.A. (hopelijk toekomstig moderne danseres)

• Maeve

Wil ik wel nog ff wat toevoegen collega!! ;)

Ik zie het zeker als een kunst, maar ook als een sport, omdat je actief bezig bent.. Van buiten ziet het er misschien niet zo uit, maar het is wel zwaar, maar dat zul je zelf inmiddels ook wel ondervonden hebben.

x Maeve (toekomstig professioneel danseres)

• kelly

helemaal mee eens !!!

(vandaag nog toevallig'

• jasper

Ik begrijp niet wat je hier komt doen dan.Ballet is gewoon ontzettend leuk om te doen en laat ons in onze waarde.