Strakke buik

• Richelle

hoi hoi ik ben 14 jaar ben 1.57meter en heb best wel een dikke buik hoe krijg ik die zo znel mogelijk strak ik heb in juni een uitvoering met mijn groep

TIA

Richelle

• Ginny

Aangezien jij nog in de groei bent, moet je extra voorzichtig zijn met lijnen en oefeningen.

Je kan wel letten op je snoepgedrag: neem geen snoep, koek, chips, maar wat fruit of een boterham. Dit geldt ook voor snacken. Ik weet niet hoe dat bij jou gaat, maar op mijn oude school kon je van alles in de kantine halen en dat is niet altijd erg gezond. Neem liever een (volkoren) boterham en water of vruchtensap i.p.v. frisdrank.

Let er wel op dat je (van alle onderdelen van de voedingsschijf) voldoende binnen krijgt, dat heeft je lichaam nodig om te kunnen fuctioneren (ademen, nadenken, bewegen is allemaal vrij belangrijk…..).

Verder kan je erop letten dat je voldoende beweegt, elke dag een half uur is al voldoende. Je kan lekker wandelen, dansen, een stuk fietsen, een potje voetballen etc. etc..

Op deze manier kan je op een goede manier wat slanker worden. Het gaat niet snel, maar langzaam is gezonder en op de langere termijn ook effectiever.

Eventueel kan je aan je balletjuf wat buikspieroefeningen vragen om de spieren wat te trainen, maar ook dan is 10 minuten per dag al meer dan genoeg.

Succes en heel veel plezier met je uitvoering!!!

• Richelle

tnx voor je antw maar ik heb een buik omvang van 75 cm dat vind ik toch wel erg en ik hoef ook niet zo slanker te worden alleen een plattere buik.

verder zegt iedereen dat ik moet bewegen maar ik doe al zoveel!:

ma - 1 uur flamenco

di - 1 uur tennisen

woe - 1 uur ballet

do - nix voor de veranderein

vrij - 1 uur klassiek ballet en 1 uur modern ballet

za - 1 uur vij tennisen met een vriendin en 2 vrienden

zo - weer nix voor uitrusting

nou als dat neit genoeg is dan weet ik het ook niet meer :(

groetjes

Richelle

• Richelle

oh ja

ik haal bij de kantine altijd een pistoletje ham kaas en neem pakje vruchten sap mee van huis is dit ook ongezond verder snoep/snack ik eigenlijk heel weinig : ik vind het niet eens lekker

ik neem wel zo nu en dan een chocolaatje of een zakje chips maar meer niet

• Ginny

Tja, dat kon ik natuurlijk niet uit je berichtje opmaken.

Je zou de chips en chocola nog wat kunnen verminderen (snoep verstandig, eet meer fruit ;-) ) en heel eerlijk gezegd zijn er nog wel gezondere dingen dan (witte?) pistoletjes met ham èn kaas, zoals volkoren brood met ham òf kaas. Vruchtensap is natuurlijk ook gezond, maar drink je die dan met of zonder vruchtvlees? Het is namelijk zo dat juist het vruchtvlees van fruit en groentes (de vezels) heel goed zijn voor je spijsvertering, net als de vezels in volkorenbrood.

Daarnaast is het belangrijk om voldoende water te drinken ( 2 liter per dag).

Wat betreft de beweging: je sport meer dan voldoende, maar ik had het eigenlijk over voldoende beweging gedurende de hele dag. Als je naast het sporten alleen op de bank hangt of achter de computer zit, is dat ook niet echt gezond.

Verder zou je dus dagelijks 10 minuutjes of een kwartiertje wat buikspieroefeningen kunnen doen, zoals sit-ups recht en schuin (bovenste buikspieren). Je ligt daarbij op de grond met je knieën opgetrokken, voeten plat op de grond op ongeveer heupbreedte uit elkaar, handen achter je hoofd. Let erop dat als je je handen achter je hoofd doet, dat je ellebogen opzij blijven wijzen (zodat je niet aan je nek trekt). Als je toch last van je nek krijgt kan je een handdoek gebruiken die je achter je hoofd legt en met je handen vasthoudt of je kan je handen kruislings op je borst leggen of uitsteken naar voren. Je hoeft echt niet helemaal recht overeind te komen (zelfs vrij onzinnig); hoofd en schouders van de vloer en weer rustig neerleggen. Belangrijk is dat je je rug op de grond drukt en je navel plakt als het ware aan je rug vast. Je zet dus je buikspieren niet uit als je overeind komt, hier kan je voor zorgen door uit te ademen als je omhoog komt. De schuine buikspieren kan je doen door b.v. je rechterhand langs je linkerknie te wijzen (of andersom), waarbij dus waarschijnlijk maar 1 schouder van de grond komt. Doe de oefeningen rustig en bouw het langzaam op, b.v. eerst 5 recht en 5 aan elke kant schuin.

Ook een fijne oefening: lig plat op je rug en steek je benen recht omhoog; je armen liggen gestrekt naast je lichaam. Til je hoofd een stukje van de grond (kijk naar je navel, die je dus weer tegen je ruggegraat trekt). Je tilt je gestrekte armen van de grond en maakt een neerwaartse beweging (alsof je op water zou slaan). Dit herhaal je een aantal keer in de frequentie die jij prettig vindt. Probeer ondertussen gewoon door te blijven ademen. Je kan het wat zwaarder maken door je benen iets richting grond te laten zakken. Het is heel belangrijk dat je rug plat op de grond blijft, als je het voelt trekken in je rug, dan is de oefening te zwaar voor je. Je mag buikspieroefeningen in principe niet in je rug voelen, want dan haal je daar de kracht vandaan, terwijl je juist je buikspieren wilt trainen.

Vraag anders wat oefeningen aan je balletjuf, zij kan dan ook laten zien hoe je ze op de juiste manier kan uitvoeren.

Succes!!!!

• karen

niet zo druk over maken joh, geniet van het dansen en het lekkere sporten en lekker eten! je bent vast nog in de groei dus!! KOMT ALLEMAAL GOED!!

veel plezier!