Ik heb in junuari een auditie vn de vooropleiding bij fonty's heeft iemand tips voor een auditie? Waar meot je op letten en wat moet je wel/niet doen?
Weet wat je precies moet doen zodat je je daarop kan voorbereiden.
Neem mee waarom gevraagd wordt: meestal zwart balletpak, roze/witte balletmailot, roze/witte schoentjes, ev. tailleband.
Ev. voor jazz: jazzbroek (meestal zwart), balletpak, meestal slappe jazzschoentjes.
Kom ruim op tijd, zodat je ook op tijd in de juiste ruimte bent.
Zorg dat je er netjes verzorgd uitziet (net knotje, schone, hele spullen).
Warm jezelf op voor de les.
Tijdens de auditie: let goed op en probeer het goed en snel op te pikken, doe uiteraard) je uiterste best om de oefeningen zo goed en mooi mogelijk uit te voeren, als je goed hebt opgelet en toch iets niet begrijpt, vraag de docent er dan naar (liever vragen dan het niet weten of fout doen), let ook goed op als een ander een vraag stelt of een aanwijzing krijgt, probeer ev. aanwijzingen zo goed en snel mogelijk te verwerken, blijf rustig ademhalen en probeer te genieten van de ervaringen die je opdoet.
Blijf vriendelijk en beleefd tegen iedereen en laat zien dat je danst omdat je het leuk vindt.
Oftewel: laat jezelf zien als een talentvolle, slimme, leergierige, vriendelijke (is ook voor je docenten heel prettig om mee te werken) aankomende danseres waar iedereen graag naar kijkt.
Neem eventueel ook wat te eten en drinken mee voor tussen de lessen, dansen maakt hongerig en stress helemaal!
Succes!!!
Heeey Stefanie,
Ik weet niet of je auditie gaat doen voor de opstapcursus of voor de vooropleiding gecombineerd met school, maar volgens mij zijn de audities ongeveer gelijk. Ik doe nu de opstapcursus en heb daar dus vorig jaar auditie voor gedaan. Het belangrijkste is dat ze zien dat je er plezier en hebt en of je er aanleg voor hebt (muzikalitiet, lenigheid..) De passen kunnen ze je aanleren en daar kijken ze dus wel door heen. Wij kregen een les klassiek (basis dingen), een les jazz (2 combinaties, een snelle en een langzame) en daarna een fysieke test, dus kekenz e naar je lenigheid en dingen als je rug. Als je nog vragen hebt moet je het maar zeggen. Veel succes alvast met je auditie!!!
Wat leuk dat je voor de opstapcursus gaat. Bij de fysieke test moest je een aantal dingen doen, ik weet ze niet allemaal meer maar deze heb ik onthouden:
-met je voeten naast elkaar zo ver mogelijk naar beneden gaan (mrt je knieen gebogen, tot hurkzit) zonder met je handen de vloer te raken, zo kijken ze of je pezen lang genoeg zijn.
-languit op de grond liggen en dan met je handen jezelf van de grond duwen (je heupen moet op de gron blijven, zo kijken ze hoe lenig je rug is.
-in spreidzit naar voren gaan
-op je rug liggen en dan je been naar je toe trekken (een soort onderste boven spagaat)
Verder weet ik het niet precies meer. Maar in ieder geval veel suc6 ermee. Als je nog meer vragen hebt hoor ik het wel. Moet je overigens nog 1 of 2 jaar naar school?
Ja ze zijn makkelijker als je nog 2 jaar naar school moet. Dus daar heb je zeker voordeel mee. Je moet niet gaan stressen voor de auditie want ik vond het allemaal heel erg mee vallen en verder zijn ze heel aardig, dus als je iets niet snapt kan je het gewoon vragen. Laat je even weten of je bent aangenomen?
Altijd spannend die audities.. Ik zit in het eerste jaar van de HBO Docent dans.. Is erg leuk en aan te bevelen. Ik heb nix speciaals gedaan voor de auditie trouwens… Ik had nog nooit klassiek of modern gedaan, toch aangenomen. En heel belangrijk: Allemaal voldoende voor mijn tentamen.
Wie zat er nou op de opstap?? Van wie krijgen jullie les??
x Maeve (is trouwens niet mijn echte naam)
Heeey,
Ik zit op de opstap. We hebben nu les van Julia (klassiek), Caroline (jazz) en Eva (dansexpressie/ improvisatie). Heb jij ook les van deze docenten? Hoeveel uur dans krijg je per week? Is de opleiding mee of tegen gevallen (hoe zwaar het is)? Had je alleen in Tilburg auditie gedaan of ook nog ergens anders?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?