spitzen: blote voeten?

• Ginny

Als ik spitz in de balletles heb ik meestal een panty aan met de naad aan het uiteinde van de voet. Dat uiteinde rek ik dan uit en vouw het dubbel zodat ik niet op de naad sta.

Als we repeteren voor een voorstelling, dan kleed ik me niet voor elke nieuwe dans (jazz/ tap klassiek) helemaal om en spitz dan ook weleens op blote voeten of dunne sokken. Op blote voeten vind ik eerlijk gezegd lekkerder zitten, maar ik merk dat mijn slofjes (teenbeschermers: kunststof) vergaan en hard worden van het zweet.

Nou vraag ik mij dus af wat beter is: met panty/ sokjes of zonder. En heeft iemand dan misschien een tip tegen het vergaan van mijn slofjes? Heb wel eens schapenwollen slofjes gezien, maar weet niet waar ik die kan kopen.

Ik spitz nog niet zo heel lang en ook niet zo heel vaak, dus ik zie het op dit moment niet zitten om zonder slofjes te dansen (heb ik ook nooit getraint).

• kelly

Bij ons op school dansen we meestal met blote voeten in de spizen omdat de panty's gaan irriteren, maar met een uitvoering dragen we wel panty's, het is wat je zelf gewoon fijner vind !!

Groetjes Kelly

• Britt

Ik dans ook op blote voeten, omdat mij dat fijner lijkt. Ik heb wel een van die wollen beschermers gehad. Zelf vind ik ze niet fijn, maar je kunt ze in Bunschoten kopen.

Britt