niet te laat??

• mariska

hallo!

ik ben een meisje van 15 jaar en ik zou heel graag op ballet willen.

alleen nu vraag ik me af ben ik er niet te oud voor om nu nog te beginnen? ik heb een paar jaar op turnen gezeten maar daar ben ik nu een half jaar van af.. ballet lijkt me super leuk om te doen…ik wil denk ik op klassiek ballet ik weet eigenlijk niet zo goed wat voor balletsoorten er allemaal zijn….ik hoop dat iemand mij wat tips en weetjes over ballet kan geven en de spullen die ik er voor nodig heb….en misschien een aantal oefeningen die ik dan elke dag kan oefenen…..alvast heel erg bedankt!!!!

groetjes mariska!!

• Dancing me

Heeeey

Je bent nooit te laat om te gaan baletten, maar om echt professioneel balletdanseres te worden ben je wel te laat. Maar gewoon bij een amateurschool kan je altijd beginnen. Je hebt behalve balet nog veel meer danssoorten zoals street dance, jazzballet, moderne dans en tappen. Je kan het beste gwoon een keer bij een dansschool bij jou in de buurt gaan kijken wat voor lessen ze geven en wat je het meeste aanspreekt. Bij de meeste scholen kun je wel een proefles volgen. Het verschilt per danssoort wat je aan moet en ook per school kan dit verschillen. Dit kun je dus het beste op de school waar je heen gaat vragen. Bij ballet draag je meestal een zwart balletpak met een roze panty en zwarte of roze balletschoenen voor de andere danssoorten wordt meestal gewoon een zwarte dansbroek gedragen met een hempje/ t-shirtje er boven. Veel succes met zoeken naar een leuke school!

• Ginny

Wat leuk dat je wilt gaan dansen! Voor klassiek ballet geldt dat je idd te laat bent om een professionele danseres te worden (als je dat al zou willen), maar voor de andere dansvormen geldt dat niet. Als je genoeg talent en doorzettingsvermogen hebt, kan je er nog best heel ver in komen.

Ga lekker kijken naar wat je leuk vind en heel veel dansplezier (tenslotte is dansen het leukste dat er bestaat!!!).